Hotel Osmoliš
Welcome
0   /   100

Arhitektura i dizajn

MEDITERANSKI MODERNIZAM

Forma, tektonika, prostor i dodir imaju presudan utjecaj na to kako se određena mjesta doživljavaju, koriste i na kraju, pamte. Prostor treba poštivati, stoga smatramo da obilje kamena i sunca, blizina mora, autohtono raslinje i fantastični vidici zahtjevaju odmak od globalnih trendova u hotelijerstvu.

Suvremenost neokrznuta trendovima, bez artificijelnosti i stereotipnog luksuza,  povezanost sa podnebljem, poviješću i zajednicom. Hotel Osmoliš je inspiriran modernizmom i njegovom dugom povezanosti s Mediteranom i turističkim naslijeđem ovog podneblja, a naslanja se na djelo Nikole Dobrovića, uglednog domaćeg arhitekta rane moderne tridesetih godina 20. stoljeća. Njegova izrazito funkcionalistička arhitektura suvremeno interpretira prostor Dubrovnika i pratećeg krajolika u kojem se vidi bezvremenski interes za oblikovanje, materijalitet, prostor i mjesto.

Naslanjajući se na ove premise, arhitekt Damir Vitković osmislio je modernističku betonsku  ljusku, naglašenih brisoleja, s uvučenim i zaštićenim modulima soba te teškom konzolom nadstrešnice uronjenom u zelenilo, s koje se otvara spektakularan pogled na more. Javne zone hotela, smještene u “lebdećem” ostakljenom prizemlju, obilježene su otvorenim planovima i vizualnim preplitanjem s bujnom vegetacijom okolnih padina.

Interijer

Dizajn interijera grupe Numen/For Use konceptualno se nadovezao na Vitkovićev projekt zadržavši beton kao ključni završni sloj i u unutrašnjim prostorima objekta. Na svim mjestima u interijeru gdje se očekivao direktni dodir tijela i arhitekture, korišteno je drvo  kao završna obloga, i to masiv ariša. Drvene obloge kompozicijski prate arhitektonske smjernice te kroz prostor trasiraju prijelaznu zonu iz grandioznosti betonskih i staklenih stijena, u humanije mjerilo namještaja, tkanina i rasvjete. Apartmani i sobe opremljeni su  jednostavno i suzdržano, s naglaskom na teksture, smirene linije i prirodne materijale.

Ciljano prigušena atmosfera i tonovi u tamnom spektru uspješno amortiziraju osunčanje i  usmjeravaju fokus ka panoramskom pogledu na more i horizont.

Čitav koncept namještaja realiziran je kroz blisku suradnju grupe Numen/For Use s Prostoriom kao vodećim lokalnim proizvođačem, pri čemu su mnogi komadi osmišljeni i razvijeni posebno za ovaj projekt, između ostalog modularna garnitura Klaster te outdoor  kolekcije Jugo i (eponimska) Osmo, koje su u međuvremenu postale i dio redovnog asortimana Prostorie.

U kontrastu s težinom i određenim brutalizmom arhitekture, sav korišteni namještaj     karakterizira relativna neutralnost ili delikatnost forme, ugodna haptika i diskretna koloristička zaigranost.

Vizualni identitet

Vizualni identitet hotela je minimalan, linijski, a proizlazi iz želje da se gledatelja usmjeri na iskustvo mjesta i kraja. Forma kruga sugerira zaokruženo/savršeno iskustvo koje posjetitelj svojim osjetilima kroz prirodu, arhitekturu, gastronomiju i ljude doživljava dok boravi u nekom kraju. Tretman slova u eksterijeru se također naslanja na Dobrovićeva urezana u betonu. Iz njega je izveden nenametljiv, linijski grafički dio koji prati arhitekturu i oblikovanje, dok ne ometa promatrača u njegovom iskustvu. U vizualnoj komunikaciji izvan hotela, identitet je upotpunjen kolažima obiteljskih fotografija i kadrova Brsečina kao impresija mjesta, kraja i običaja.

Projekt interijera realiziran je u kreativnoj kolaboraciji grupe Numen/For use s arhitektima  Vanjom Magićem i Ivanom Jonke.

Vizualni identitet potpisuju dizajnerice Nora Mojaš i Made Milićević (Linear studio).

Autori fotografija: Domagoj Blažević i Numen/For use.